Alimente pe care trebuie sa le consumi daca vrei sa slabesti

Ian 24, 2013 No Comments by

Poate c-am vrea sa slabim, dar nu sa dam jos 15 kilograme in timp-record si nici sa tinem o cura luand mesele si gustarile dupa un ceas elvetian si facand portiile cu un cantar de farmacie dupa ce am taiat o groaza de mancaruri de pe lista. Ne-am propus sa inlaturam, fara mare graba, doua-trei kilograme sau suntem mutumite cu ce avem si nu vrem sa adaugam nicun kilogram.

Va propunem o lista din care sa va serviti cu incredere. Sunt alimente pe care le consumam in mod uzual, doar ca nu le cunoasteam, poate, virtutile. Nu sunt gretoase sau fade, nu sunt prea amare sau prea acre. Tot ce aveti de facut e sa le acordati o mai mare atentie decat celorlalte. Sa mananci vita sau peste nu e nici mai scump, nici mai peste mana decat cu porcul si mezelurile. Intre o piersica si un pepene galben unele persoane nu au preferinte; afland insa ca pepenele galben e o fructa dorita de silueta, probabil ca vor avea.

Carne
Carnea slaba de vita. Sodiu, fosfor, magneziu, zinc, cupru. Vorba trupei Timpuri Noi: sunt in mina sau visez? Nici una, nici alta, acestea sunt mineralele pe care le contine carnea de vita fara grasime (sau cu grasime foarte putina, invizibila cu ochiul liber). Mai are si vitamine, precum B 6 si B 12. Recomandabil e muschiuletul, il putem si face la gratar.
Pestele. Cui pe cui se scoate! Grasimea din peste o mananca pe cea din organismul tau. Macar de doua ori pe saptamana vom manca peste, cel mai recomandat fiind somonul.

Branzeturi
Branza dulce e piatra nestemata a curelor de slabire: cu ea, castigi proteine si pierzi grasime totodata. Glutamina, cel mai important aminoacid din organism, continuta de branza dulce, e importanta pentru tonusul muschilor.

Legume
Varza alba. Marele aport al verzei e bogatia in fibre, care fac procesul digestiv sa se desfasoare ca-n reluare, cu incetinitorul, dand organismului senzatia de saturatie. Mai pe romaneste, varza ne taie pofta de mancare. Vom manca varza alba cruda, in salate normale, cu ulei de masline si otet balsamic sau zeama de lamaie. Singura sau dimpreuna cu suratele ei de prin gradini: rosii, castraveti, morcovi.
Broccoli. Contine vitamina A si C, calciu si magneziu. Regleaza glicemia si previne cancerul.

Fructe
Portocalele sunt bogate in calciu si fosfor, intaresc imunitatea organismului, precum si toate functiile acestuia.
Capsunile si pepenii galbeni contin 90 % apa (fiecare, nu impreuna!), apoi minerale precum calciu, fier, cupru, potasiu, fosfor, sodiu. Contin si vitamine: A, B, C, E, K, B1, B2. Putem manca fara retineri.
Merele putem, de asemenea, sa le mancam pe rupte. Sunt detoxifiante si combat colesterolul si tensiunea.

Incercati sa aveti in meniu macar doua zile pe saptamana fiecare aliment mai sus mentionat. Fara fluctuatii mari de timp intre mese. Sportul si somnul – parcticate separat unul de altul – sunt factori la fel de importanti pentru fizic precum alimentatia.

De Lucia, www.flu.ro

Beauty
Nici un raspuns pentru “Alimente pe care trebuie sa le consumi daca vrei sa slabesti”

Lasa un comentariu