Home » Fără categorie » Calea Qi Gong-ului Primordial

Calea Qi Gong-ului Primordial

shutterstock_195952136Practicarea Qi Gongului Iluminării reprezintă un dans sacru cu Timpul, iar prin executarea ciclurilor Pământului și Cerului, îți modifici esența energetică foarte repede, în acest mod observi cum ți se schimbă viața Maestrul Zhu Hui

Există numeroase căi de evoluție personală, cursuri din abundență care promit să ne schimbe comportamentele nedorite sau relațiile toxice, formule de succes la minut, toate acestea își propun mai degrabă să ne conducă spre atingerea unor standarde la fel de imperfecte ca și viziunea noastră, deja încețoșată de realitatea socio-culturală în care trăim, niciuna însă să ne aducă mai aproape de cine suntem cu adevărat.

Înțelepciunea seculară taoistă, în frunte cu maestrul Chan San Feng, în urmă cu 800 de ani, a dat naștere unei forme de Tai Chi/Qi Gong, numită ”Wuji Gong”, care, spre deosebire de forma clasică (i.e. Tai Chi 13 forme) care au fost destinate special pentru optimizarea stării de sănătate, această metodă are mai înainte de toate efecte deosebite, pe de-o parte asupra structurii psiho-somatice individuale, iar pe de cealaltă parte, asupra evoluției personale și spirituale. Toate aceste consecințe benefice, fiind posibile în urma unei durate de practică de cca. 3-4 min. (forma scurtă) și 12-15 min. (forma lungă).

Denumirea de ”Wuji Gong” se traduce liber prin ”abilitatea (gong) de a intra în mister (wuji), întrucât ne pune în acord cu sinele nostru real și ne eliberează de convingerile limitative autoimpuse. Este bazată pe două secvențe diferite, cea a ”Cerului” și a ”Pământului”, compuse din mișcări succesive, asemenea unui dans sacru cu Universul.

De ce totuși, Wuji Gong?

Tai Chi este adesea descris ca o formă de ”meditație în mișcare”, dar poate fi numit și ”medicație în mișcare” precum sugerează studiile acestei practici minte-corp… a demonstrat tratarea și prevenirea multor afecțiuni. ~Harvard Women’s Health Watch, May

Printre efectele importante care apar în urma practicii, observăm în primul rând reducerea semnificativă a stress-ului și efectelor dezastruoase produse de acesta. Starea de oboseală tinde mai degrabă să se transforme în vitalitate și energie, care se pot sesiza atât în efectuarea sarcinilor cotidiene, care vor fi parcurse cu mai mult spor și pozitivism, dar și în scăderea numărului de ore acordate somnului. Totodată, amintim și entuziasmul și starea de bine care se vor accentua în comportamentul nostru de zi cu zi. Taoiștii, consideră că acest efect se datorează acordării pe frecvența originară a Universului, ”Yuan Qi”, energia creatoare care aduce și menține pofta de viață.

La nivelul structurii de personalitate, meditația în mișcare Wuji Gong ne ajută să răspundem la întrebarea eternă a omului din toate timpurile: ”Cine suntem noi cu adevărat?”. Răspunsul apare în timp, odată cu penetrarea ”Marelui Mister”, adică a vidului primordial.

Ființa umană, are patru laturi fundamentale în componența ei, corpul fizic, emoțiile, mintea și spiritul, prin Wuji Gong lucrăm simultan toate aceste elemente, care devin unitare și ne ajută să acesăm valorile noastre reale. O personalitate autentică, posedă doi piloni centrali:

  1. Congruență internă: o coerență bine determinată a necesităților, sentimentelor, dorințelor sau afinităților personale
  2. Autonomie: abilitatea de a procura ceea ce vrem să obținem cu adevărat

Spiritul, Conștiința, este ne poate călăuzi astfel, activitățile și acțiunile personale de zi cu zi. Să mâncăm conștient, iubim conștient, trăim conștient, lucrăm și de ce nu, să visăm la fel de conștient. Zona spirituală exploatată prin Qi Gong, cu precădere ”Iluminarea”, nu trebuie înțeleasă într-un mod sceptic și abstract, ci ca fiind de fapt exprimarea potențialului real al ființei umane.

Pentru a transcende karma, trebuie să înțelegem cu adevărat semnificația acestui concept oriental. Aceasta se referă, din punct de vedere etimologic la ”acțiune”. O acțiune poate fi conștientă, adaptativă, sau inconștientă, instinctuală și dezadaptativă. Un comportament regresiv, are consecințe negative asupra vieții noastre (e.g. consum de stupefiante; injurii; stress; griji excesive etc.), iar un comportament adaptativ, evolutiv, înseamnă a aduce un plus de lumină, bine și prezență conștientă în viața noastră.

Diferențe Tai Chi – Wuji Gong

Dacă inițial maestrul taoist Chan San Feng a inventat cele 13 mișcări Taiji, inspirat fiind din măreția naturii, personificate de un șarpe și un cocor aflați în conflict, această metodă a fost menită să țină călugării departe de violențele aduse de hoți și tâlhari, care erau îndepărtați astfel într-o eventuală luptă, fără a fi uciși. Ulterior, dar mai puțin cunoscut, maestrul a creat și o a doua tehnică, menită atingerii longevității și transcendenței. În principiu, forma Wuji Gong, este intermediară între Tai Chi și Qi Gong.

Istoric și lineaj.

Deși tehnica are o lungă tradiție în China, a fost predată în secret vreme de 800 de ani, după ce legendarul Chan San Feng a conceput-o, iar în anul 1970 a fost predată public pentru prima oară.

Maestrul Zhu Hui, a primit inițierea de la un alt taoist Li Tong, în vârstă de 106 ani din muntele Wudang, care păstra o linie autentică și neîntreruptă până la originile sistemului. Zhu Hui, fiind practicant de arte marțiale, dar și medic cu specific tradițional chinezesc, se pare că sistemul Wuji Gong, după cum menționează acesta, i-a fost de mare ajutor în perioada tulburătoare a Revoluției Culturale din China, pe când trata suferinzii ca ”medic desculț”, vindecându-se el însuși de ciroză hepatică. Acesta i-a predat mai departe lui instructorului Universal Tao, Michael Winn, care la rândul său, l-a învățat pe colegul de breaslă Andrew Fretwell, care a dezvoltat o școală de instructori în Europa, la care îi este afiliat și autorul.

Cursuri de Wuji Gong pentru începători

La cursurile de Wuji Gong, se vor învăța într-o manieră profesională următoarele, timp de două zile de exersare intensivă:

  • elementele de bază, practice, dar și teoretice pentru a ne susține pe termen lung o practică sănătoasă și plină de rezultate
  • executarea corectă a formei scurte și lungi
  • efectele și modalitățile care ne fac practica mai ușoară (e.g. etică; disciplină etc.)
  • tehnici de mindfulness, tapping, respirație, vizualizare, noțiuni elementar ale sistemului energetic uman etc.
  • în urma cursului se poate participa gratuit la una din zilele oricărui alt curs
  • susținere și ședințe follow-up la cerere
  • se acordă diplome de participare la cererea studenților

Articol redactat de Adrian C. Băjenaru (Instructor Mindfulness)

SHARE WITH FRIENDS:  
        
          

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *